5 juli 2014

Croneman har demokratiproblem!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Johan Croneman skriver oftast alldeles utmärkta krönikor i vitt skilda ämnen. Jag brukar småfnissa och nicka instämmande när jag tar del av hans texter. Visserligen är de många gånger en smula för vänstervinklade för att jag riktigt ska hänföras men nio gånger av tio hittar han ändå ganska rätt! I dag är det dock den tionde gången L.

På ”ledarplats” i DN Kultur bittrar Croneman ihop p g a den, enligt honom, milda behandlingen 
av Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson i Almedalen tidigare i veckan.

Att Croneman fått motta massor med ”dynga” från folk efter tidigare krönikor om SD är förstås oacceptabelt. Johan har rätt att tycka vad han vill påstår jag som värnar yttrandefriheten!

Kanske var SVT:s mjäkiga ”ställa-till-svars”-intervju just för mjäkig. Det är dock inte detta påstående som oroar i Cronemans bitter-drapa!

När han skriver: ”I veckan som gick var det Sverigedemokraternas dag i Almedalen (bara det är ju ett bra skäl att lägga ned) – hur skendemokratisk är inte den idén?”, så har Johan gjort ett journalistiskt självmål. Särskilt som han på annan plats i texten också låter påskina att vänstervurmandet i den svenska journalistkåren bara är en chimär!

Croneman vill, på fullaste allvar, förneka det i riksdagen femte största partiet, större än V, en egen dag i Almedalen!?!

Även för de som inte delar många åsikter med SD, jag t ex, är detta ett ifrågasättande av demokratin i sin helhet! Nåja, inte för de mest vänstra av vänsterpartister men de utesluts ju lite nu och då i sann Åkessonsk anda!

Hade Croneman i dag också krävt att V skulle få slippa att delta i Almedalen hade jag förstått. 

Almedalen har blivit på tok för omfattande och frågan är om inte hela arrangemanget håller på att implodera av sig självt!

I dag är Johan Croneman ingenting annat än en trist odemokrat! Kanske han borde ”läggas ned?”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar