29 januari 2015

Om KD och min kandidat som partiledare!



Som borgerlig väljare brukar jag så snart ett val närmar sig göra tidningarnas ”valkompasser” där man får besvara ett antal frågor och sedan får veta vilket parti man ligger närmast när det gäller de egna åsikterna. Besvärande ofta brukar jag hamna alltför nära KD! Kanske för att jag delar en del familjevärderingar som partiet har? Dock står jag helt främmande inför den fortsatt mossiga inställningen till hbtq-samhället som partiets företrädare ohälsosamt ofta vädrar!

I tidningarna i dag spekuleras det om huruvida partiet är redo för en kvinnlig partiordförande? Jag hoppas verkligen det! Inte minst för att det skulle vara ett kraftfullt knivhugg i ryggen på S och V som feministivrar men har ”farbröder” som leder partierna! 

Vad Gudrun (FI) skulle säga om två oppositionspartier plötsligt har kvinnliga partiledare kommer vi snart nog att få veta! Hon, Gudrun alltså, har säkert redan bokat upp sig i några morgonsoffor, kanske redan imorgon bitti!

KD har ett gäng kvalificerade tjejer som figurerar i tidningarnas spekulationer. Dock saknar jag en, Caroline Szyber, 33 år, riksdagsledamot, jurist och bred erfarenhet som sakkunnig inom EU-, försvars- och säkerhetspolitik vore en bra kandidat! Dessutom har hon i de senaste valen bedrivit en stark personvalskampanj och figurerat på många valaffischer.

Om hon skulle kunna locka mig som potentiell väljare är visserligen än så länge ytterst tveksamt.

Kanske om hon övertygade om att ensamstående kvinnor inte borde ha rätt att bli inseminerade, något som många tycks tycka och som de senaste veckorna retat gallfeber på mig! Det är liksom bara vänsterfeminister som så rabiat kan ivra för utraderandet av män. En pappa är inte bara spermadonator utan även pappa. Även om han lever tillsammans med en annan man! 

Något som en kvinnlig KD-ledare skulle kunna vinna många väljare på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar