3 januari 2015

10 minuter ljusare i Stockholm!

Fasiken! Jag missade en klassiker!

Men i dessa tider spelar det ingen roll! Allt missat går att återse på nätet!

Sedan jag bara var ett litet otympligt bylte som säkert ständigt skrek efter mat och dryck (som om jag gör annorledes i dag?) har jag tindrat framför ”solfilmen” som numera visas i slutet av SVT:s Aktuellt på fredagskvällar.

Jag läser på nätet att filmen tecknades av Sverker Lund 1963 och att det ännu i dag är han som suckar och gäspar i filmen som filmades av Béla Thinsz.
Sverker lär ha fått 475 kronor i ersättning!?!

Hur som helst var det i går kväll säsongspremiär och förhoppningsvis lycksaliggör premiären de flesta i vårt land när den kunde meddela att dagen, i alla fall i huvudstadsområdet, redan blivit 10 minuter längre sedan vintersolståndet (2 minuter tidigare soluppgång och 8 minuter senare solnedgång).

Åååååh vad underbart att vi nu går mot ljusare tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar