10 maj 2016

Happy Eurovision everybody!

Nu kära bloggläsare är det bara tre timmar kvar och jag påbörjar nedgrottandet i några dagar av högtidscelebrerande.

Kl 21.00 går första semin av stapeln i Eurovision Song Contest.

För de av er som är skeptiska till hela tjottablänget så kan jag meddela att nivån på låtar i år är genomsnittligt betydligt högre än vad som brukar vara vanligt!

Jag har förstås min egen orubbliga uppfattning klar om vilka låtar som är något att ha och om detta har jag bloggat redan för flera veckor sedan.

Ju mer jag lyssnat på årets bidrag desto mer tveksam blir jag dock över mina egna åsikter. 

Men sagt är sagt! Jag står, åtminstone utåt, för de åsikter jag vädrat!

På lördag kväll vet vi hur det går! Under tiden struntar jag i bloggandet och njuter av varje liten falsk ton, varje märklig scenografi, varje nakenchock, varenda sekund av glitter och glamour och hänger mig åt att uppfylla hela min omgivnings förväntningar på, och fördomar om, hur en riktig, ålderstigen, schlagerfjolla beter sig när han mår som allra bäst!

Happy Eurovision allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar