21 juni 2015

Om TT och glädjedödandets journalistik!

TT är inte min favorit bland nyhetsbyråer i världen! Denna min åsikt förstärks i dag!

Sommaren så här långt har sannerligen inte varit mycket att glädjas åt. Regnet har stått som spön i backen, badsjöarnas temperatur lämnar mig,en sann badkruka som äskar 22 grader i vattnet innan jag ska doppa mig, på strandkanten. Allt medan, som DN berättar, boende i Kalifornien anlitar företag som spraymålar gräsmattorna gröna i den osedvanligt torra väderleken (bara i USA är något liknande möjligt, samtidigt som man kan konstatera att uppfinningsrikedomen sannerligen inte brister hos hugade entreprenörer i den amerikanska delstaten).

TT:s medarbetare kanske också lider av vätskebrist, vad vet jag, för på söndagseftermiddagen skickar nyhetsbyrån ut telegrammet som ”glatt” meddelar att vi efter klockan 18.38 i kväll går ”mot mörkare tider”.

Rub it in, liksom!

Jag tror att de allra flesta inser att vi snart är framme i november, vissa skulle påstå att månaden redan var på besök under midsommarhelgen, då värmeljusen tänds och långkoken puttrar på spisen.

Därmed inte sagt att vi vill ha denna upplysning uppkörd på någon plats där solen (heller) aldrig någonsin skiner!

Blääh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar