16 juni 2015

Flygvärdinnor i högklackat? Ja tack!

Nu är det dags för ett riktigt svinigt manschauvinistiskt inlägg! Med all rätt påstår jag!

Det israeliska flygbolaget El Al:s flygvärdinnor protesterar mot ett nytt påbud från deras arbetsgivare.

Tidigare har de varit tvungna att bära högklackade skor till uniformen när de gått igenom flygterminalen men har fått byta till ”tofflor” så snart de är ombord.

Nu kräver flygbolaget att de ska behålla klackarna på så länge ombordstigningen pågår och genast protesteras det.

Tro mig; Jag tycker att ett par Birkenstock är bland det skönaste som finns att ha på fötterna. Därmed inte sagt att jag skulle ta emot en kund iförd sådana. Däremot begriper jag att under långa flygningar, i märkligt lufttryck och med svällande fötter så är inte ett par pumps det ultimata.

Dock;

Jag tycker att det betyder mycket hur personalen ser ut när jag boardar ett flyg. Det liksom säger något om säkerhet (jag vet, det är ju löjligt men ändå!), viljan att göra ett bra jobb och får mig att känna mig välkommen och jag kollar förstås in både tjejerna och killarna i besättningen (kanske mest killarna!) inför flygningen.

Som sagt; Väl uppe i luften så vill jag bara komma fram och bryr mig inte så mycket om sunkiga förkläden eller om ”tofflor”! Däremot kommer jag aldrig att förlika mig med SAS-personal som tror att de är läckra i sina urtvättade, babybajsbeiga, t-shirts som de glider runt i!

Hoppas att El Al:s ledning står på sig och kräver väldressad personal om så bara vid ombordstigningen!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar