16 juni 2015

En färgklick gick i konkurs!

I lördags var jag inne i en butik tillhörande en favoritkedja som jag bloggat om för länge sedan i samband med att deras första butik öppnade i Stor-Stockholm.

Jag har varit en trogen kund och har imponerats av de glada färgerna på produkterna, något som vi inte är vana vid att se i Sverige.

I dag kom beskedet att kedjan försatts i konkurs och jag grämer mig otroligt över att jag inte gjorde ett sista inköp i lördags.

Kanske växte företaget för fort. Kanske höll de väl höga priser på vissa kategorier av produkter, men gudarna ska veta att de var billiga på en hel massa andra dito.

Jag påstår att vi genom konkursen blev lite fattigare i vårt land i dag. Företaget hade förtjänat att lyckas. Det "gråa" bekämpades men kanske är vårt land så grått så att det hela var dömt att misslyckas redan på förhand.

Jag kommer, om nu inte en rekonstruktion är aktuell, att sakna ”Chilli!”

1 kommentar: