13 juni 2015

Om prinsbröllop och vänsterns trovärdighet!

Stockholm visar sig sin vackraste sida denna lördag då prinsbröllop står på agendan. Solen skiner och flaggorna vajar i den svaga sommarbrisen!

När inbjudningskorten gick ut i april så svarade Jonas Sjöstedt (V) raskt ”nej tack”. Av förklarliga skäl kanske eftersom hans parti gärna vill se ett klasslöst samhälle som avskaffat monarkin.

Sjöstedt angav som skäl att han sedan länge varit inbokad på ett partimöte i Ulricehamn

Media intervjuade den lokala partimedlemmen Ulla Sundhage som stolt kunde bekräfta partiledarens närvaro på det kommande ”sommarmötet.”

I morse tog jag ett tidigt tåg från Stockholm till Norrköping där jag hade ett ärende att uträtta.

Med ombord fanns Jonas Sjöstedt och även han klev av tåget i den vackra östgötska staden (jäkligt långt från Ulricehamn om någon frågar mig!).

Dessutom kan jag berätta att Sjöstedt reste i första klass och lät sig väl smaka den frukost som serverades!

För att vara en motståndare till klassamhället lever han inte som han lär. Dessutom bor han ju på Östermalm i Stockholm. Förutom att han uppenbarligen ljög om mötet i Ulricehamn! (Partiets lokala Ulricehamns-hemsida är helt renons på information om något ”sommarmöte.”)

Jag önskar dagens brudpar all lycka samtidigt som jag konstaterar att Vänsterpartiet, och dess ledare, fortsätter att vara helt utan trovärdighet. I alla sammanhang!

14 kommentarer:

  1. Det kan vara en bra ide att KOLLA FAKTA innan du skriver!
    http://www.bt.se/ulricehamn/jonas-sjostedt-vi-ska-inte-vara-beroende-av-bert-karlsson-typer/
    Och
    https://www.facebook.com/VansterpartietUlricehamn
    Att det inte finns särskilt mycket om Jonas' besök på http://ulricehamn.vansterpartiet.se/ är MITT FEL, inte Jonas'!!!
    Vänsterpartiet Ulricehamn använder Facebook flitig för att kunna nå ut till folk i byggden förresten.

    mvh

    Erin Winslow
    Vänsterpartiet Ulricehamn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just att kolla fakta visade sig vara omöjligt i detta fall. Har man inte "Fejan" är det t o m mycket svårt. Särskilt som en partimedlem som du erkänner att allt är ditt fel (detta hedrar dig dock eftersom vänsterpartister i allmänhet inte brukar erkänna misstag!). Kvarstår dock det faktum att klasskampens "riddare" väljer första klass på sina tågresor. Sedan var det visst så att ingen partiledare förutom Statsministern var bjuden på bröllopet. Varför Sjöstedt tidigt proklamerade att han inte hade för avsikt att gå på detsamma är ytterligare en märklighet. Men det kanske också är typiskt vänster att meddela att man inte ställer upp på saker som aldrig har varit aktuell för...

      Radera
  2. När man söker via Google får man sånt här resultat:
    https://www.google.se/search?sourceid=chrome-psyapi2&ion=1&espv=2&ie=UTF-8&q=%22jonas%20sj%C3%B6stedt%22%20Ulricehamn&oq=%22Jona&aqs=chrome.0.69i59j69i57j0l4.3985j0j8

    ABF, hejevent.se, presskontakt.se, sweshares.se m f har haft notis om Jonas' besök. Märklig att du inte kunde kolla fakta. . .

    SvaraRadera
    Svar
    1. ABF-sidan är lösenordsskyddad (troligen bara tillgänglig för vänsterfolk!), Hejevent har ingen notering om när de publicerade. Presskontakt och Sweshares fanns inte på de två första söksidorna på Google i lördags. För du ska veta att jag sökte efter Sjöstedt. Mina synpunkter i övrigt kvarstår. Både när det gäller den påstådda inbjudan som han aldrig hade fått, liksom att han reser första klass och "smörjer kråset", troligen på er "kamraters" bekostnad!

      Radera
    2. Jonas betalar "partiskatt" liksom alla andra partimedlemmar. Eftersom du verkar ha svårt för att använda nätet och dennes verktyg har jag kopierade texten direkt från partiets webbsajt:

      "”Partikongressen 2012 beslutade att förtydliga stadgarna när det gäller så kallad partiskatt för medlemmar som innehar politiska förtroendeuppdrag. Partiskatten är viktig av två skäl: För det första anser vi att folkets företrädare inte bör leva på en nivå som skiljer sig alltför mycket från medborgarna. För det andra är partiskatten en viktig inkomst för partiet som bidrar till att öka partiets självfinansiering.

      Det som rör partiskatten finns att läsa i stadgarnas § 127 och i korthet innebär det att partiets förtroendevalda ska efterskänka alla inkomster från fasta arvoden över 5/8 basbelopp netto till partiet, samt att de som kandiderar till ett sådant uppdrag ska skriva ett kontrakt som förbinder dem att följa denna stadga.”"

      Radera
    3. http://makthavare.se/2013/06/02/svts-granskning-av-partilonerna/

      SVT:s granskning av partilönerna
      2 June, 2013
      "Vänsterpartiet som enligt kampanjen Öppna bidrag har minst intäkter av riksdagspartierna väljer att inte betala ut några partilöner. Partiledaren Jonas Sjöstedt får istället betala 10 000 kronor i månaden till partiet i partiskatt, något som blev obligatoriskt vid årsskiftet."

      Radera
    4. Ok! Om jag har förstått det hela rätt; Jonas kvitterar ut en lön som folkvald. Lönen består av skattemedel som vi alla bidragit till, även majoriteten som inte är vänsterpartister. Av denna lön "tvingas" Jonas pynta 10 papp i månaden till partikassan. Underförstått; Alla svenskar sponsrar vänsterpartiet! Tågresorna i första klass låter han också alla svenskar stå för plus att han säkert kvitterar ut ohemult stora traktamenten så snart han är ute och rör på sig. Allt detta kallar du och dina "kamrater" för demokrati! Apropå något helt annat; Att du rekommenderar Facebook för de som vill ta del av det som händer hos vänstern i Ulricehamn; Är inte det väldigt märkligt? "Fejan" borde ju vara bannlyst inom partiet. Kommersiellt, privatägt och gud-vet-allt......

      Radera
    5. När det gäller subventionering från skattebetalare får Vänsterpartimedlemmar som sitter i Riksdagen sin lön (liksom alla andra). Ditt älskade kungahus får jättestora subventioner så det är en bra ide att börja med dom om du är emot subventionering av odemokratiska institutioner.

      Radera
    6. Jag vet att lönen betalas ut till alla i Riksdagen. Vad jag opponerar emot är att ditt parti inte lever som ni lär. Dessutom påstår jag att vårt kungahus gör mer PR för Sverige än vad vänstern någonsin kommer att göra eller någonsin har gjort. (Vad nu kungen & Co har med saken att göra?) Dessutom är det otroligt intressant att du tycks förvänta dig att jag går i svaromål på alla dina angrepp medan du själv slingrar dig som den utstuderade vänsteraktivist du verkar vara....

      Radera
  3. När det gäller PR för Sverige, är OLOF PALME namnet som nästan alla tänker på i mitt hemland, USA. Palme är beundrad av många som aldrig har hört talas om Sveriges kungahus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tro mig; Att Palme är omnämnd i ditt "hemland" handlar bara om att de flesta amerikaner är övertygade om att Sverige är en kommuniststat! Som stor beundrare av ditt hemland så inser jag att elever i skolorna där inte behöver lära sig särskilt mycket om världen utanför. Undrar förresten om dina föräldrar är nöjda med att ha skickat sin dotter till college för att senare finna att hon är en vänsteraktivist!?!

      Radera
  4. Du skriver om vänsterns trovärdighet men det är dig som saknar trovärdighet när du inte visa upp mitt svar på din påhopp. Kanske du borde byta bloggnamnet till Jens hycklerier?

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag läste dina första kommentarer förvånades jag, positivt, över den fina svenska du skrev på! Däremot svarade du aldrig på mina frågor. Det inlägg jag inte valde att publicera, där du bara tyckte synd om lille Jonas, var så pass dåligt skrivet så jag ville bespara dig genansen att lägga ut det. Jag insåg plötsligt att dina första inlägg inte var skrivna av dig själv! Det var någon partikamrat till dig som "hjälpte till", eller hur? På precis samma sätt som ni i vänstern vill göra med hela svenska folket. Den fria åsikten ska inte få existera utan storebror ska bestämma rubbet!
      Till sist; Jag väljer vad jag vill publicera på min blogg, än så länge i alla fall för snart kanske en vänstercensur väntar, vem vet? Hyckleriernas konst behärskar du själv utmärkt så jag låter , med varm högerhand, dig behålla denna din paradgren!

      Radera
  5. Du visar din kvinnoförakt. . .
    Jag menar kommentaren där jag förklarar att JAG bekostade min egen högskoleutbildning. Och jag skriver mina egna kommentarer utan hjälp av någon.

    SvaraRadera