5 juni 2015

Om bankhaverier och "gratis" hundralappar!

Alltså; Ibland är det så himla olika! Mellan människor!

För att ”rädda” sin bankomat i Överlida, söder om Borås, så beslöt sig banken ifråga att ge alla kunder som gjorde ett uttag häromdagen en extra hundring. Det är TT som berättar.

Bankens uttagsautomat har just nu för få kunder och riskerar att försvinna eller drabba banken med extrakostnader i form av ”hyra” om inte lokalbefolkningen frekventerar den oftare.

Grattis ni Överlida-bor som sopade hem en extra hundring inför helgen. Samtidigt undrar jag, inte så lite sotis; Varför händer aldrig något liknande för mig?

Själv drabbades jag denna fredag av ett Nordea-haveri som innebar att varken automatuttag eller betalningar i butik fungerade under några timmar. Känns ”sådär” en fredagseftermiddag då godsaker ska inhandlas inför helgen.

Nu är jag dock på intet sätt trogen i mina relationer med Nordea så för mig var det bara att hala upp medel från en konkurrerande bank. Däremot inser jag att det var otroligt många som fick gå tomhänta, på många sätt, hemåt i fredagskvällen!

Det börjar kännas alltmer osäkert att vara bankkund i det här landet och det handlar inte bara om miljonbonusar till folk som knappast kan vara värda de belopp som de höstar in utan om att du och jag och alla andra tycks vara utlämnade till en teknik som allt oftare fallerar. Oacceptabelt!

Madrassen som spargris verkar gå en ljusnande framtid till mötes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar