I dagens nummer av gratistidningen Metro är toppnyheten att
Emma Igelström, en av våra största simmarstjärnor genom tiderna, är upprörd.
Upprördheten består i att Emma i fredags ”mitt på dagen”
gick på bio med sin 8-åriga dotter och att det bland reklamfilmerna fanns ett
inslag som gjorde PR för Viktväktarna.
Emma, med tidigare problem som ätstörningar,
förlossningspsykos, separation och alkoholproblematik, anser att det inte ska
göras reklam för bantning före en barnföreställning.
Jag själv var på bio i gårkväll och såg då samma
Viktväktarreklam som Emma med dotter gjorde i fredags ”mitt på dagen.”
Reklamsnutten visar tre (halv-)kändisar som presenterar sina
favoriträtter och meddelar att Viktväktarna tillåter att man kan äta sina
favoriträtter. Det handlade i grund och botten inte alls om bantningsreklam
utan är mera ett tips om att bara man äter rätt och i rimliga mängder så kan man
behålla sin vikt, något som är svårt för de flesta, även för mig!
Sunt leverne tycks således inte stå högt på Emma Igelströms
agenda än i dag!
Det är naturligtvis bara att beklaga men samtidigt
ifrågasätter jag Metros nyhetsvärdering.
Hade det varit något bevänt med journalisterna som
intervjuat Emma, Linnea Karlén och Karolina Skoglund, så borde de ha ställt
frågan om vad Emma gjorde med sin dotter på bio en fredag ”mitt på dagen?”
Borde inte dottern ha varit i skolan då och lärt sig
viktigheter? Eller ”vabbade” Emma denna fredag och tog med sig sin snoriga (?)
dotter på filmföreställning så att dottern fick tillfälle att smitta ner en hel
biosalong?
Detta hade varit mer intressant att få veta än att Emma
upprörs över att folk kan äta vad de vill och må finfint!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar