10 juni 2016

Expressen på väg mot ättestupan?

Jag inser mycket väl att jag säkert skulle benämnas av många, särskilt kvällstidningsjournalister, som en rättshaverist. Banne mig om jag inte är stolt över detta!

Expressen, ”min” kvällstidning genom livet, börjar alltmer reta gallfeber på mig!

På fredagskvällen rapporterar de om skottlossning på ”flygplatsen” i Dallas, USA.

När jag läser artikeln förstår jag att det handlar om en dåre som spunnit loss på en liten regional flygplats, Dallas Love Field, och inte vid den stora internationella flygplatsen Dallas/Fort Worth (DFW).

När jag påpekar detta för redaktionen, att det vore klädsamt om de inte oroar svenska läsare alldeles i den omfattning som om det hade handlat om en flygplats med risk för fler svenskar än i det aktuella fallet, så får jag till svar från ”tf nyhetschef”, namnet kan vi bortse ifrån, att det räcker med att de i krigsrubriksartikeln konstaterat att det handlar om Dallas Love Field.

Som om svenska läsare i allmänhet, och särskilt de med anhöriga på väg till eller ifrån Dallas, vet vad detta innebär? Inte ens CNN gör samma bedömning som den svenska kvällstidningen! Att nyheten kommer vid en tidpunkt då åtskilliga resenärer från Europa landar på DFW gör knappast saken bättre!

Suck!

F ö kan jag meddela trogna bloggläsare att jag ännu inte sett till någon rättelse i Expressen angående att de förra veckoslutet publicerade en notis på ledarsidan om Hillevi Engström men illustrerade denna med en bild på Gunilla Carlsson, att sidan ”Expressen Rättar” på webben fortsatt leder till vecka 10 år 2013 och att denna sida sägs vara publicerad i februari 2012!

Om jag fått nog av Expressen? Ja, nu jäklar närmar det sig ättestupan för tidningen som troget följt mig genom livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar