15 april 2016

Delta Airlines slopar märklig avgift!

CNN berättar en nyhet som kommer att glädja alla som vill eller behöver snacka med en människa i samband med att en resa ska bokas.

Det amerikanska flygbolaget Delta Airlines har beslutat sig för att slopa den hatade avgiften som innebär att en kund som bokar en resa via telefon, eller på flygplats, måste betala ett tillägg för att typ vara till besvär!

Tidigare har bolaget tagit ut $25 för bokning via telefon och $35 för bokning på en flygplats.

Under många år har jag förvånats att allt är dyrare om jag som kund vill ha råd av kunnig personal för att mitt köp ska bli optimalt och jag ska bli en nöjd kund. Det är så totalt bakvänt och särskilt bakvänt är det när det gäller resebranschen.

För säljande företag måste det ju vara betydligt bättre att de personligen hjälper till med bokningen än att kunden, för att spara pengar, bokar ”fel”, blir missnöjd och kanske rent av skriver en reklamation efter genomförd tripp.

Delta Airlines beslut är därför fantastiskt bra och jag är övertygad om att andra företag inom resebranschen kommer att vara tvungna att se över alla de bisarra avgifter som i tid, men främst otid, tas ut av de som vill nyttja företagens tjänster.

Varför vi kunder ska betala hundralappar extra för att vi vill att våra inköp ska bli så bra som möjligt är ofattbart.

Antingen vill det säljande företaget ha våra pengar eller så tror de sig vara oumbärliga, något som i så fall bara kommer att slå tillbaka på dem själva!

Det är hög tid att vi som kunder börjar vägra s k ”serviceavgifter!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar