6 oktober 2013

Om en drink för 168 kr och köer till nattlivet!

På lördagskvällen var jag på kalas.

I ett av Stockholms populäraste party-kvarter.

En bekant till en kompis firade 40 år och jag fick hänga på.

Partypinglan själv, med ett yrkesliv i Bryssel, New York, Geneve och you-name-it var på ett strålande humör.  Inbjudna var folk från Schweiz, Belgien, Litauen m fl så språket för aftonen blev engelska. Oj, vad kul det var!

Nu är jag inte en person som är ute i huvudstadens nöjesliv särskilt frekvent så för mig blev kvällen även en uppdatering i hur folk behandlas, och låter sig behandlas, en kväll i ett höstlikt Stockholm!

Att människor, på fullaste allvar, står i kö, kanske mer än en halvtimme, för att betala grova pengar i entré, efter att ha blivit hunsade av en portvakt är för mig fullständigt, absolut, obegripligt!

Att samma människor villigt betalar 168 spänn för en drink med 6 cl alkohol är ännu mer obegripligt!

Kanske är jag bara gammal?

Men ett Stockholmskt lördagsnöje lämnar, för de som inte är bjudna på kalas och kan passera köer, massor med frågor!

Förutom det fullständigt ofattbara att folk låter sig behandlas som kreatur under en kväll då de tänkt att roa sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar