21 november 2014

Om Carola, homofobi och tolerans

”Jag kände en extrem attraktion men valde att inte kliva på.”

Sagt av Carola med anledning av de känslor hon, i sin ungdom, hyste inför en annan kvinna. Hon fortsätter ”…jag kunde ha tagit en annan väg i livet.”

Vad oerhört tråkigt att hon inte gjorde det!

Då skulle vi kanske ha sluppit ta del av en del tungomålstalande, läsa om sektmedlemskap och kunnat förtränga korkade uttalanden om homosexuella innan hon kom till insikt att det just var många sådana som beundrade, och beundrar, henne! Då hade vi liksom fullödigt kunnat fokusera på Carola som artist!

I ett annat nyhetstelegram i dag kan vi läsa om amerikanen John Smid som ägnade 18 år av sitt liv, han lever i högsta grad fortfarande, åt att leda organisationen ”Love in action” som bestämt påstod sig kunna ”bota” homosexuella. Anledningen till dagens nyhetstelegram är att John har gift sig. Med en man!!!!

Förutom ovanstående får vi i dag veta att den amerikanske countrystjärnan Ty Herndon klivit ut ut garderoben. ”Jag var tio år, satt i kyrkbänken och var livrädd för att vara homosexuell”, säger han i en tv-intervju.

Tänka sig vad religiös indoktrinering kan ställa till det!

Så otroligt många människor det lallar omkring på vår jord som har synpunkter på samkönade förhållanden! Tänk om de kunde satsa sin energi på viktigare saker och låta medmänniskor få bli förälskade i vem dessa själva finner lämpligt!

Tur att det tycks vara möjligt att ”bota” homofobi i alla fall!

1 kommentar:

  1. Jag måste tillhöra minoriteten i Sverige eftersom jag ännu inte förstått Carolas storhet. Min beundran för människan är lika het som en isbit i min drink.
    Visst, kvinnan har en jäkligt bra sångröst, det kan jag inte förneka, med se'n då ...? Utstrålningen är noll, hennes "hitlåtar" är gamla och mossiga, och hennes tidigare uttalande om homosexuella är vidrigt. Om jag vore lebba skulle jag neka att lyssna på någon av hennes produktion!
    Efter att ha sett lördagens avsnitt av "Så mycket bättre" (Carolas dag), bekräftas allt, men jag blir också ännu mer förbryllad ... Vad vill människan saga? "Att hon inte ville kliva på"? Ingenting av det hon säger känns trovärdigt för mig, och definitivt inte att denna vilsna kvinna skulle ha varit intresserad av en annan tjej!
    Nej tack, stoppa tillbaks henne i Bibeln igen, sätt på ett hänglås och lägg in den i ett heligt rum någonstans.

    SvaraRadera