1 november 2014

Odla mustasch och sponsra prostataforskningen!

Rosa Bandet, Cancerfondens stödinsamling till forskning kring kvinnors bröstcancer, samlade in mer än 88 miljoner kronor i år.

Nu är det alla killars tur!

Jag vet att det anses totalt ute att bära mustasch. Det är lite 70-talsporrfilm över ”muschen” och många tycker att det är skämskudde fram.

Själv har jag burit mustasch sedan de första fjunen visade sig på överläppen för snart 40 år sedan. Ja, med kortare avbrott, väldigt korta faktiskt, då jag av någon outgrundlig anledning ville prova på livet utan ansiktsbehåring. Oj, vad naket det kändes!

Movember heter rörelsen som uppmanar män över hela världen att odla mustasch under november månad och samtidigt skänka en slant till forskningen om prostata- och testikelcancer.

Kom igen nu killar! Hacka i er att det kan vara vem som helst av oss som drabbas av cancern från helvetet!

Själv behöver jag inte påbörja någon odling eftersom mustaschen redan är på plats men jag förväntar mig att se många nya mustascher på jobbet, i t-banan, i affären och ute på långpromenader den närmaste tiden. En slant har jag dock satt in till Movember och hoppas att många, både män och kvinnor, gör detsamma så att forskningen får ett välbehövligt tillskott!

Snyggaste mustaschen i Sverige? Jag väljer Handelsbankens chefsekonom Jan Häggström, ofta i tv-rutan närhelst ekonomiska nyheter ska kommenteras. Han har en praktfull, och avundsvärd, mustasch! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar