5 november 2013

Schlagern är i fara!

Nyhetsbyrån Siren, citerade av bl a GP, skriver att nästa års Melodifestival i SVT kan vara i fara!

(Ojojoj, säger jag som tvingas erkänna att jag är en smula schlagernördig!)

Anledningen är att Kammarrätten beslutat att stoppa SVT:s upphandling för sändningsuppdraget.

Upphandlingsprocessen är överklagad och under tiden som målet prövas i Förvaltningsrätten får SVT inte gå vidare med den s k konkurrensutsättningen!

Jag hoppas sannerligen att det hela löser sig innan de mörka, kalla och snöiga vinterlördagsaftnarna förvandlas från glitter och glamour till dysterkvällar!

1 kommentar:

  1. Nu fattar jag ingenting!!! Varför ska Kammarrätten helt plötsligt lägga sig i just den här upphandlingen efter så många år? Melodifestivalen har väl alltid sänts på SVT? Vad vill de? Att Melodifestivalen ska sändas på RAI Uno eller Antenne 2? Eller varför inte låta grekerna ta över sändningen ...
    Dags för Carola att göra lite nytta och be till de högre makterna? Rör inte min melodifestival!

    SvaraRadera