24 november 2013

Om Forex, reklam och snålhet!

Det finns begåvade reklamkampanjer och så finns det mindre begåvade sådana. Troligen beror det senare på ren snålhet! Jag är i alla fall en kritisk granskare när det kommer till reklam. I dag fastnade jag för 4 storbildstavlor i t-banan som skulle förmedla ett budskap för en bank, känd för att erbjuda bl a resevaluta.

På de tre första bilderna ser man en person som ligger på en tropisk strand, iklädd halmhatt och läsande i en bok. På varje bild står endast olika veckodagars namn och budskapet är att vi ska växla till oss tillräckligt med resevaluta innan vi drar iväg på semester för att sedan kunna ligga med boken på stranden i lugn och ro.

Problemet med dessa bilder, som fick mig att le generat över klåparna vid reklambyrån, är att personens bok är uppslagen på samma sida oavsett vilken veckodag det är!

Antingen är människan på bilderna analfabet, fullständigt nedvarvad under semestern eller…jag vet inte! Varför han/hon glor på samma uppslag i tre dygn förklaras dock inte!

Att använda samma bild för att skildra tre olika dagar under en semester är att inte ha tänkt klart!

Nog hade ni på bankens reklambyrå kunnat kosta på er sidbyten i boken eller kanske en ny bok per dag?

Nu blev det bara stor humor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar