Ok, jag har verkligen gett SL chansen!
Jag har mejlat kundtjänst och jag har väntat på svar. Och
väntat på svar. Och väntat på svar!
I kväll kom svaret att jag har rätt och att
IT-avdelningen uppmanats att rätta misstaget!
Men vad spelar det för roll om företaget inte rättar
misstaget? Ett misstag som under veckan meddelats, och ännu i kväll meddelas på
webbsidan, och i annonser i den stockholmska gratistidningen Metro?
SL påstår, ännu när dessa rader skrivs, att t-banan fr o
m måndag fortsätter att använda sig av sommartidtabellen! Något som, för den
som är kapabel att ta del av ”vinter”-tidtabellen (varför i h-e är det vinter
den 19 aug???), helt enkelt inte är sant!
Fr o m måndag får vi, om nu ”vinter”-tidtabellen är
riktig, åter fler tåg att välja bland. Vi slipper trängas, så som vi gjorde
veckan efter midsommar och så som vi gjort under den senaste veckan, veckor då
inte så många hade semester som SL under flertalet år uppenbarligen förutsatt.
Felaktigt!
På SL arbetar uppenbarligen marknadsförings- och
IT-människor som inte har förstått sitt uppdrag!
Återstår att se vilken (j-la) tidtabell som gäller på
måndag? Den som på fredagskvällen fortsatt påstås ska gälla eller den som publicerats?
Tillagt söndag kväll 18 aug, kl 16.45: Ännu har inte SL rättat informationen på sin webbplats. Ännu vet ingen, riktigt säkert, vilken tidtabell som gäller om några timmar! Trots att jag fått ett mejl från SL om att jag har rätt i mina "ödmjuka" synpunkter. Om inte SL själva vet vilken tidtabell som gäller på måndagsmorgonen vem vet då? Vem vet inte du, vem vet, inte jag...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar