3 augusti 2013

Läs Jenny Strömstedts krönika!

Alltså; Jag måste erkänna att jag blev en smula besvärad när Jenny Strömstedt, gång efter annan, satt i buren i ”På spåret” och sa ”ÄLSKLING” till sin make!

Nej, det är inte så att jag på något sätt är emot kärleksbetygelser. Tvärtom! Men i TV, på bästa sändningstid, blev det lite väl tjatigt och lite väl övertydligt! Vi fattade redan första gången, typ!

Men till dig som inte läst Jennys krönika i dagens Expressen så kan jag verkligen rekommendera den!

Under rubriken ”Att få en förvaltare är en av mina allra värsta mardrömmar” skriver Jenny om Alice Babs och om hur det måste vara att bli gammal!

Jenny skriver att det borde finnas ”framtidsfullmakter”, ett dokument där vi alla kan bestämma vem som ska ansvara för våra liv, skulle vi segla in i den dementa dimman. Sådana kontrakt finns, enligt Jenny, redan i Danmark och Finland.

Alla vi som någonsin varit med om att en nära kär rest iväg in i ett mörker där viktiga funktioner sakta tacklar av vet vad Jennys ord vill säga!

Tack Jenny för dagens krönika!

Jag delar din uppfattning och jag hoppas att jag själv, och alla andra, får avgöra, i förväg, vad som ska ske i slutet av våra liv.

Att skriva i det ”Vita arkivet”, om vad som ska ske efter hädanfärden, är inte gott nog!

Innan vi kommer så långt kan det vara mycket lång tid kvar då vi inte själva är kapabla att bestämma. Har vi då, i förväg, fått styra så är allt vunnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar