Av och till, i hela mitt liv, har jag tagit del av ICA-kuriren.
Tidningen som påstår sig vara Sveriges mest lästa veckotidning.
På hemsidan kan vi läsa: ”Icakuriren
är Hela Sveriges veckotidning. Icakuriren är en kompis i vardagen och ger både
tips och råd och sköna lässtunder i soffhörnet.”
Dessutom tragglar tidningen ofta att de inte har det
minsta med butikskedjan ICA att göra! Hög tid för ett namnbyte kanske?
Jag har, som sagt, följt tidningen av och till. Mest
beroende på vem chefredaktören varit och hur det har påverkat tidningens
innehåll.
Jag gillar att ta del av spännande recept eftersom jag
gillar att pyssla i köket.
Många intressanta artiklar har jag läst genom åren.
I senaste numret, som jag köpte som lösdito eftersom jag
inte är så förtjust i det nuvarande innehållet, aka chefredaktören, så fanns en
kul intervju med vår finansminister.
Men det som retar mig med tidningen som vill låta påskina
att de är en tidning för hela familjen, och detta har jag påpekat för
redaktionen vid flera tillfällen, är sidorna som handlar om mode och skönhet.
I senaste numret finns fem (5!!!) sidor med mode. För
tjejer! Inte ens en halvsida med något för en kille/man. Lika illa brukar det
vara när det handlar om ansiktskrämer, lukta-gott eller andra produkter i samma
kategori.
Inte ett ord kring det faktum att vi är en hel hord med
killar som, 2014, är intresserade av produkter och mode för oss!?!
ICA-kuriren exkluderar därmed 50 % av de flesta familjer trots att de vill vara en familjetidning.
ICA-kuriren exkluderar därmed 50 % av de flesta familjer trots att de vill vara en familjetidning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar