27 juni 2014

Att bitas är en del av spelet?

Alltså; Jag är inte särskilt intresserad av fotbolls-VM. Inför mästerskapet har jag sagt till vänner och bekanta att jag möjligen skulle se semifinalerna och finalen.

Men hur som helst så har jag haft TV på i bakgrunden medan jag pysslat med annat. Och jag har blivit alltmer intresserad ju fler favorittippade länder som blivit utslagna. Lite i mjugg har jag njutit av det faktum att ett helt gäng europeiska fotbollsdivor fått sätta sig på flyget hem till Europa igen. Och visst är det kul med framgångarna för länder som ingen trodde skulle ta sig vidare efter gruppspelet?

När Uruguays Luis Suarez satte tänderna i Italiens Giorgio Chiellini satt jag i soffhörnet och skrek: ”Men vad fan gör du????”

Efter att ha sett ett par andra vampyrangrepp utförda tidigare av Suarez ansåg jag, och en hel sociala-medier-värld, att garnityret Luis liksom gjort sitt inom fotbollen och borde söka psykiatrisk vård omedelbums!

Straffet från FIFA blev hårt och i dag förvånas jag över att krönikörer, och t o m Chiellini själv, anser att straffet är för hårt!?!

Jag fattar nada!

En fotbollsspelare som vid tre tillfällen satt tänderna i motståndare bör alltså inte straffas ”så hårt” för sitt tilltag?

I min värld har grabben inte på en fotbollsplan att göra! Någonsin mera!

Han behöver professionell hjälp för att komma tillrätta med allehanda störningar!

Själv fortsätter jag att inte kolla på fotbolls-VM förrän det närmar sig semifinaler och final! Fast bara lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar