4 oktober 2017

Pekka Heino lämnar SVT med självklart citat!

Pekka Heino slutar på SVT meddelar kvällspressen på onsdagskvällen.

Programledaren med stora förtjänster, och nästintill klyschan ”folkkär”, kommer att saknas av denne bloggare. Men högst troligt är Pekka snart tillbaka i någon reklamkanal och då tjänandes storkovan jämfört med slavandet hos public service.

Jag kommer för alltid att memorera en kommentar från Heino, han har ju så jäkla rätt, när han, i samband med att han nu meddelar sin slutpunkt hos SVT:

”Jag har aldrig accepterat att en chef ska ha respekt för att han eller hon är chef utan då ska det vara baserat på vad han eller hon åstadkommer och hur man leder arbetet.”

Precis vad jag anser och precis vad jag grämer mig för att aldrig ha kommit på att formulera!

Lycka till i framtiden Pekka!

Snyggt jobbat och ditt citat sitter som en smäck på många av oss andra ute i verkligheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar