En ”nyhet” på lördagen är att Nordea stänger sina
banktjänster under några gryningstimmar på söndagen. Varför detta är värt att
spendera spaltutrymme på är för mig en gåta.
Som kund i Nordea, och andra banker eftersom jag tillhör ett
otroget kundsegment, är det för mig inte alls konstigt att banker väljer att
uppdatera sina tjänster under timmar då bankerna har som lägst kundtryck. Det inträffar
med viss regelbundenhet, typ var sjätte vecka, och det är väl inget att
uppröras över, eller?
Mer upprörande, och något som media i stället borde granska,
är att Nordea gjort förändringar på kundernas egna sidor. Tidigare fanns
rubriken ”översikt” där vi som kunder lätt kunde se de flesta av våra affärer
med banken. Det var smidigt och ett snabbt sätt att få överblick över den egna
ekonomin.
Översikten tycks nu vara historia. Ett klick på ”översikt”
ger svaret att sidan inte längre finns och i stället hänvisas vi kunder att
genom åtskilliga klickanden (”Vill du se dina kort tryck si och vill du se ditt
sparande tryck så” osv.) finna information om våra affärer med banken.
Det är otroligt kundfrånvänt!
Till SR Ekot sa Nordeas chefsekonom Annika Winsth den 1 sep att en "rörig ekonomisk höst väntar" men inte trodde jag att detta skulle avse även kundernas egna sidor hos Nordea!
Till SR Ekot sa Nordeas chefsekonom Annika Winsth den 1 sep att en "rörig ekonomisk höst väntar" men inte trodde jag att detta skulle avse även kundernas egna sidor hos Nordea!
Vem vet; Kanske nattens
uppdatering ger oss nya överraskningar av än uslare karaktär än de redan kända?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar