12 mars 2015

Benny Andersson kräver särbehandling

Aftonbladet berättar att Benny Andersson ”riskerar” att förlora körkortet.
Anledningen är att han körde 138 km/tim på en 110-väg.

Jag anser att många av våra motorvägar borde tåla en högre hastighetsgräns än dagens och det är inte enbart denna fortkörning av Benny som upprör mig.

Benny skriver i sitt överklagande: ”Jag har haft körkort i 50 år och har aldrig tidigare varnats.”

Varnats? Förväntar han sig gult kort ett par tre gånger innan körkortet ryker?

När jag läser vidare i artikeln framgår det att Benny bötfällts för fortkörning vid två tillfällen under 2013. Vid det ena tillfället körde han 47 km/tim på en 30-sträcka, sådana som t.ex. råder i närheten av skolor. Ridå för Benny!

Jag förväntar mig att han förlorar ”lappen” under en lång tid. Att ”speeda” på en 30-sträcka är liksom enough för mig!

Benny försöker också med det gamla knepet att hävda att han använder sin bil dagligen!?! 

Är det dags att komma med det argumentet efter tre förseelser? Borde inte han, precis som alla andra fordonsförare, tänka sig för långt innan fortkörningen är ett faktum?

Benny borde rakryggad offentligt be om ursäkt och säga sig vara beredd att ta följderna, vilka dessa nu än blir! Att kräva särbehandling borde sannerligen inte anstå en person som varit och är en förebild för många, på många sätt, (förutom åsikterna i Slussen-frågan förstås!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar