16 maj 2014

Glenn Close filmar i Stockholm!

Tänk; Jag gillar mogna kvinnliga skådespelerskor som kan agera som en ”Bitch from hell!”

Fråga mig inte varför men kanske imponeras jag när en tjej tar för sig i en annars otroligt mansdominerad värld!?!

Jag blir glad när jag i dag läser att Glenn Close har tackat ja till huvudrollen i en kommande film regisserad av Björn Runge. Meg Wolitzers roman ”The wife” (nej, jag har inte läst den) ska spelas in i Stockholm under kommande vinter/vår med både engelsk- och svensktalande skådisar. 

Jag längtar redan efter att få se resultatet!

Glenn Close är för mig en favorit efter de briljanta rollerna som ”Alex” i ”Farlig förbindelse” från 1988 och ”Marquise Isabelle de Merteuil” i ”Farligt begär” från 1987. Som häxan Cruela de Vil i filmerna om Pongo och alla dalmatiner gjorde hon det med den äran. Likaså i den vidriga/roliga/bisarra ”Mars attacks” var hon med och gladde mig och många andra som ”The first Lady.”

Däremot såg jag aldrig serien ”Damages” men har förstått att hon var mycket bra även där.

Att hon även kan sjunga, bra dessutom, gör ju inte saken så mycket sämre!

Hon har bl a spelat huvudrollen i Rodgers och Hammersteins musical "South Pacific" men jag minns henne bäst från ett briljant nummer i Royal Albert Hall 1998, då Andrew Lloyd-Webber hade 50-års kalas. Då sjöng hon ”With one look” från ”Sunset Boulevard” så att klockorna stannade!

Kul att kunna se fram emot en film som ännu inte ens hunnit spelas in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar