7 juli 2015

Disco-generationen åldersdiskrimineras!

Jag har bloggat om ålder och musik tidigare men får på nytt blodad tand i dag då jag läser en briljant insändare i Expressen. Signaturen ”Disko-mamman” undrar ”Varför finns det så få ställen att dansa disco för oss 50+?”

Jag hade inte kunnat säga det bättre själv och jag tror att skribenten har en affärsidé som skulle kunna bli framgångsrik, åtminstone i storstäder! 

Dansbandsdiggarna må vara många men för oss som hellre vill svänga loss till Donna Summer, Earth, Wind & Fire, Boney M, Melba Moore, Tina Charles och massor av andra så är det faktiskt en gigantisk lucka i utbudet! 
Ren åldersdiskriminering faktiskt!

Tidigare har jag konstaterat att äldrevården i riket inte hänger med i svängarna utan fortsätter att lira ”Frälsis” och Harry Brandelius i dagrummen. Helt felaktigt!

Just nu flyttar rock’n roll-generationen in och i en inte alltför avlägsen framtid så är det jag, disko-mamman och en hel hord andra 60-talister som tar äldreboendena i besittning. 

Disko-morsan och jag, förhoppningsvis hamnar vi på samma ställe, kommer förhoppningsvis att dansa järnet hela vägen in i kaklet!

Själv sätter jag, en dag som denna, på ett par av mina många cd-skivor med discomusik medan jag dansar fram middagen i köket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar