6 september 2014

Om att välja eller avstå!

Börjar det inte stå en kaskad upp i halsen av sura uppstötningar p g a alla opinionsundersökningar, utspel, utfall, dumheter, hakkors, partier som lovar massor men saknar finansiering, journalister som inte vet vad de skriver eller pratar om och ministerpostspekulationer?

Vad skönt det ska bli om en dryg vecka! Eller ska det det? Det känns som om ett nyval kan lura närmare i tiden än vad vi tror och i så fall sätter hela hysterin igång igen. Suck!

Jag köpte Expressen i dag. Varför vet jag inte men kanske har det att göra med att tidningen alltid fanns i min familj när jag var liten, för en eon av tid sedan.

Med nya vd:n Gunilla Herlitz beslut häromdagen att tidningen ska slaktas på medarbetare är det bara att börja en avvänjningsprocess. Denna underlättas av att tidningen numera kostar 17 kronor! Att köpa tidningen dagligen skulle gå loss på mer än en femhundring i månaden. Vem i hela fridens namn ägnar sig åt sådana ekonomiska, tillika säkert ofinansierade, dumheter?

Expressen skrev i går att Anna Maria Corazza Bildt är miljöpartist och att Ulla Andersson är sosse. Jag undrar vad deras ordinarie partier tycker om det?

Fast till syvende och sist så slår det bara tillbaka på de som i dag titulerar sig journalister. 

Jag tror att det handlar om unga, fullständigt historielösa och alls icke allmänbildade, karriärister som i stundens hetta häver ur sig precis vad som helst. Med tanke på att deras äldre kollegor nu säkert fasas ut i dödsryckningarnas besparingstider så kan vi vänta oss fler fadäser av samma kaliber.

Ett val som jag nu definitivt bestämmer mig för att avstå är det om jag ska köpa en kvällstidning eller inte! Jag kommer att låta bli eftersom jag som läsare bedöms vara så korkad så att jag köper vilka dumheter som helst! Något som aldrig stämt överens på denne bloggare!

Med valet nästa söndag är det någonting helt annat! Mina tre val genomförde jag redan en av de första dagarna förtidsröstningen var öppen. Nu är det bara att hoppas att resultatet efter valdagen blir att en handlingskraftig regering kan styra landet. Fan tro´t!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar