27 september 2014

Det roligaste jag sett på TV!

Undangömt av SVT på den senaste av alla sena måndagskvällar finns det absolut roligaste jag någonsin sett på tv. Sorry John Cleese men ditt ”Fawlty Towers” har blivit kraftfullt degraderat!

Jag är Johan Croneman på DN ett stort tack skyldig! Croneman skrev i slutet av augusti en krönika om denna tv-serie. Han påstod att serien är det ”roligaste på evigheter.” Enligt mitt förmenande ett rejält understatement!

Nu har jag kollat ikapp!

Komediserien har blivit utstuderat kritiserad världen över men ändå så bänkar sig miljoner och åter miljoner av tv-tittare när showen visas.

Brendan O´Carroll är min nye husgud!

”Mrs Brown’s boys” är så otroligt, fantastiskt och hysteriskt ”fecki’n hilarious!”

I en gigantisk tv-studio i Glasgow har BBC byggt upp ett antal scener, livepublik finns på plats och varje inspelning torde vara så galet sjuk så att de engelska tekannorna slår i vardagsrumsgolven!

Som tv-tittare ser vi studiopersonalen som stundtals blir indragna i själva handlingen. Dessutom ägnar sig skådisarna åt att försöka fördärva varje ögonblick för sina motspelare genom att bl a frångå manus!

Jag begriper att tv-recensenter världen över förfäras! De har liksom inte tillräckligt med ord för att spy galla över denna produktion. De, recensenterna alltså, är ju så pompöst uppblåsta av sitt nedärvda kulturella förtryck så att något som vanligt folk älskar bara ”måste” få det allra lägsta av betyg!

Denna veckas avsnitt har jag, hittills, sett FYRA gånger! Varje gång skrattar jag så att tårarna rinner och jag är snubblande nära att lämna soffhörnet för en sväng på vardagsrumsgolvet!

Utan att säga för mycket så petar ”Mrs Brown”, av ”misstag”, i sig ett par LSD-piller. Japp, otroligt drogförskönande på ett förfärligt vis. Men i Brendan O´Carroll’s tolkning så alldeles obeskrivligt underbart!

Snälla, snälla SVT! Lova att ni fortsätter att sända alla de säsonger av serien som trots att de har några år på nacken är en fetsmäll i nyllet på tv-recensenter men som älskas av så många tv-tittare! Gärna på en betydligt bättre sändningstid!

Till dig som missat detta guldkorn; Jag avundas dig som för första gången får stiga in i Mrs Brown’s och hennes galna familjs liv!
Till skillnad från Croneman i DN så skäms jag inte ett enda ögonblick när jag erkänner: I love you "Agnes Brown!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar