17 september 2014

DN Kultur förvånar positivt!

Att noggrant läsa DN Kultur slutade jag med för jag vet inte hur länge sedan!

Anledningen var att jag tycker att redaktionen varit alltför vänsterinfluerade, ja snudd på insnöade, kommunister av värsta sort. Hela bunten! Om detta har jag tyckt till mången gång i min blogg.

Jag har snabbläddrat igenom sidorna, kastat ett öga och förfasats. Tills i dag då mina ögon fastnade på det som kan vara det mest briljanta som publicerats på DN Kultur.

Jonas Thente skriver i dag en kommentar till eftervalschocken med rubriken ”Medan vi diskuterade Tintin och ”Lilla hjärtat” växte Sverigedemokraterna." Precis på pricken fångar han in den egna redaktionen i ett alldeles perfekt nötskal! Jag hoppas att alla läser Thentes inlägg!

På motstående sida recenseras en ny bok av Erik de la Reguera som heter ”Gränsbrytarna” och som handlar om de flyktingar som det 13 %-partiet på inga villkors vis vill ha hit. Eftersom de la Reguera är DN-medarbetare så är recensionen skriven av icke-DN-anknutna författaren Per Wirtén.

För några månader sedan fick vi i DN:s månadsmagasin, sörjt och saknat, ta del av en liten bit av det som nu blivit en bok då vi fick följa med på en tågresa genom Centralamerika.

Boken ska jag inhandla så snart lönen kommer!

F ö tror jag att den skulle vara lämplig som välkomstpresent till somliga av de nya riksdagsledamöter som nu tar plats i vår riksdag!

Fasiken; Nu kommer frukostarna kanske att ta längre tid om jag måste börja finläsa DN 
Kultur igen! Detta innebär tidigare väckning och om det tycker väl ingen?

Även om det är många, sisådär en 13 % av landets befolkning, som borde ha väckts för länge sedan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar