22 mars 2017

Prostatacancer, två mörka ögon och en vulgär kompositör!

I dag tänker jag inte främst på ”Kristina från Vilhelmina”, ”Fröken Fräken” eller ”Min gitarr.”

I dag tänker jag främst på att den jävla prostatacancern har tillåtits skörda ännu ett människoliv. Den elaka cancern, som trots att det är lika många män som drabbas av prostatacancer som kvinnor som drabbas av bröstcancer årligen så är det kvinnornas ”hylla” som allt som oftast sätts i framsätet när det ska ”galas” och bäras band.

När det kommer till favoritmelodi med Sven-Ingvars så säger jag bara att det räcker att jag får höra introt till ”Två mörka ögon” så blir jag mer än glad. Trots att låten är en av de senare av dansbandets stora hits så har den ändå 26 år på nacken. Det säger något om tidsperioden som Sven-Erik Magnusson & Co har förgyllt tillvaron för musik- och dansälskare.

Just ”Två mörka ögon” gavs förresten ut 1997 på spanska med titeln ”Dos Ojos lindos” med artisten Sven-Enrique Magnusson. Ler när jag skriver detta!

Musik-Sverige har blivit fattigare i dag, det är sorgligt!

Ännu sorgligare är att Niklas Strömstedt mer eller mindre har tillåtits ta över media med sina kommentarer.

Att Strömstedt redan tidigt i morse saknade ”postorderförskottsavi”, och han själv skrivit låten där ordet förekommer, ”Byns enda blondin”, är inte bara bedrövligt! Det är lystet, vulgärt och sjukligt närigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar