14 mars 2017

Marta svensk - andra invandrade proffs förvägras jobba!

Läser att den fantastiska brasilianska fotbollsspelaren Marta nu har blivit svensk medborgare. Också. Och att hon tänker fortsätta att lira för sitt Brasilien.

Jag tänker att många är de mer än välutbildade kirurger, sjuksköterskor, fysiker, lärare, jurister, tandläkare och jag-vet-inte-vad, som år efter år förvägras/hindras ta klivet in på den svenska arbetsmarknaden p.g.a. administrativa kollapser, ärendebalanser och migrationsinkompetens.

En läderboll öppnar alla dörrar och jag rekommenderar alla välutbildade att snarast försöka träna sig till ett arbetstillstånd i det yrke de sedan länge redan kan!

Jag hoppas att Marta åtminstone fick vänta på sitt medborgarskap minst lika länge som de som skulle kunna hjälpa Sverige ur en prekär situation! 

Å då snackar jag inte om straffspark även om just detta blev en syrligt uppstött inspark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar