Som svensk charterarrangör (läs Ving) så behöver man inte ta
något som helst ansvar för sina kunder. Av lystna girighetsskäl är det möjligt
att behandla sina kunder som crap.
Att i reklamsammanhang påstå att det egna bolaget är ”where
the heart is” är en sådan bedrövlig pungspark så att semesterdrömsklockorna
stannar!
Sedan lördagen sitter 316 resenärer, på väg från Phuket till
Göteborg, fast i New Delhi, sedan Thomas Cook-planet tvingats till en
säkerhetslandning p.g.a. att oljetrycket for åt pipsvängen i en av de två
motorerna.
Ett nytt, inhyrt, plan lär, enligt Vings informatör
Charlotte Hallencreutz, på söndagskvällen vara på väg från Spanien mot Indien
men förseningen innebär att många av resenärerna missar den första arbetsdagen
efter semestern. ”Where the heart is?” Pyttsan!
Hade det funnits någon som helst stake i Thomas Cook-koncernen
hade de snabbt som ögat bokat in sina resenärer på någon av alla de reguljära
flygförbindelser som finns från New Delhi till Europa och sett till att kunderna
kommer hem oavsett kostnad och levt upp till den egna reklamdevisen.
Det är oerhört lätt att i tider av fungerande verksamhet
självhylla den egna verksamheten men det är när problem uppstår som det visar
sig vart hjärtat verkligen är!
Ett stort antal reklamationer lär strömma in till Thomas
Cook Scandinavia under dagarna som kommer.
Sin vana trogen lär dock flygbolaget hävda att
de är danska, följer danska regler som de anser stå över EU-regler, och därmed
fråntar sig varje del av ansvarstagandet som vi charterresenärer anses skriva
under på när vi köper våra surt förvärvade semesterdagar på en strand långt
borta!
Det är hög tid att ställa krav på de som anser sig ta hand
om våra semesterstålar på bästa sätt men alls icke gör det!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar