29 januari 2017

Ving fortsätter girighetens resa!

Som svensk charterarrangör (läs Ving) så behöver man inte ta något som helst ansvar för sina kunder. Av lystna girighetsskäl är det möjligt att behandla sina kunder som crap.

Att i reklamsammanhang påstå att det egna bolaget är ”where the heart is” är en sådan bedrövlig pungspark så att semesterdrömsklockorna stannar!

Sedan lördagen sitter 316 resenärer, på väg från Phuket till Göteborg, fast i New Delhi, sedan Thomas Cook-planet tvingats till en säkerhetslandning p.g.a. att oljetrycket for åt pipsvängen i en av de två motorerna.

Ett nytt, inhyrt, plan lär, enligt Vings informatör Charlotte Hallencreutz, på söndagskvällen vara på väg från Spanien mot Indien men förseningen innebär att många av resenärerna missar den första arbetsdagen efter semestern. ”Where the heart is?” Pyttsan!

Hade det funnits någon som helst stake i Thomas Cook-koncernen hade de snabbt som ögat bokat in sina resenärer på någon av alla de reguljära flygförbindelser som finns från New Delhi till Europa och sett till att kunderna kommer hem oavsett kostnad och levt upp till den egna reklamdevisen.

Det är oerhört lätt att i tider av fungerande verksamhet självhylla den egna verksamheten men det är när problem uppstår som det visar sig vart hjärtat verkligen är!

Ett stort antal reklamationer lär strömma in till Thomas Cook Scandinavia under dagarna som kommer. 

Sin vana trogen lär dock flygbolaget hävda att de är danska, följer danska regler som de anser stå över EU-regler, och därmed fråntar sig varje del av ansvarstagandet som vi charterresenärer anses skriva under på när vi köper våra surt förvärvade semesterdagar på en strand långt borta!

Det är hög tid att ställa krav på de som anser sig ta hand om våra semesterstålar på bästa sätt men alls icke gör det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar