22 januari 2017

"Donald the Menace" på förskolan

Kommer du ihåg serietidningen Dennis, om den egentligen snälle killen som alltid hamnade i trubbel, oftast helt självorsakat. Hunden Ruff, pappa Henry och mamma Alice och tjurige granngubben Farbror Nilsson var figurer i Dennis närmaste omgivning. I original hette serien ”Dennis the Menace.”

Kom plötsligt att tänka på Dennis när jag kollar in de senaste klippen på Donald

Frisyrerna är inte helt olika och när det gäller att impulsivt ställa till oreda så har Donald praktstartat i samma tempo som det Dennis oftast hade.

Där slutar liknelserna eftersom Dennis, som sagt, i grunden var en ganska hygglig kille!

Dock står det klart att Vita Huset på bara ett dygn förvandlats till ”Förskolan Vita Huset.”

Jag vet inte hur många gånger jag nu sett klippet, och skrattat mig fördärvad, med förskolans pressekreterare, Sean Spicer, där hans röst spricker då han skriker ”period”, dvs punkt, då han försöker övertyga oss alla om att vi är blinda när vi studerar bilderna på åskådarmassanDonald svors in. Vi fattar inte att det var fullsatt och lille Sean trular ihop som en jätteupprörd femåring som inte får som han vill.

Donalds högra ringfinger och tumme formade som en cirkel medan pekfingret viftar mästrande som om det är storsanningar som sägs har jag redan tröttnat på.

Tror att Dennis skulle ha gjort det bättre på alla sätt.

”Donald the Menace” kommer inte alls att bli lika kul även om jag redan längtar efter att få skratta mig tårögd åt lille Sean när han nästa gång, säkert mycket snart, ska trula ihop bakom podiet på förskolan igen.

Donald sa en vettig sak då han svors in, ”God bless America!” Det kan landet verkligen behöva, precis som vi andra skulle behöva be ett par extra böner om en bättre värld! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar