15 december 2014

Självklart måste Söder avgå!

Undrens tid är inte förbi!

I dag är dagen då jag delar uppfattning med Rossana Dinamarca (V)! Visserligen bara i en enda enskild fråga men en ack så viktig sådan!

Dinamarca markerade i riksdagen genom att meddela sittande talmannen Björn Söder (SD): ”Du är inte min talman”, när denne fann det olämpligt att hon inte började sitt inlägg med ”Herr Talman.” Detta efter att Söder, i ett annat forum, förklarat att judar och samer inte är svenskar!

Vilka som är svenskar i Söders skalle vet nog bara han själv! Själv tänker jag att jag hoppas att han bekänner sig till asatron eftersom denna måste vara något av det ursvenskaste som finns. Kristendomen är ju svårt importerad, något som Söder avskyr! Vidare hoppas jag att Söder en gång får förtvina på ett äldreboende med bara tredjegenerations, eller ännu nyare, svenskar i personalen (eftersom det tycks vara mer än svårt för omsorgen att rekrytera sådana som Söder anser vara svenskar!).

Å vad underbart det vore om typ ”Uppdrag Granskning” kunde grotta ner sig i släktträden tillhörande gräddan i SD och hänga ut allt det icke-svenska som troligen finns hos dem precis som hos alla oss andra!

Förhoppningsvis är merparten av de knappa 13 % av väljarkåren som röstade på SD i senaste valet i dag ångerfulla!


Den debattnivå, och de märkliga uttalanden, han finner lämpliga passar otroligt dåligt i den roll han har. Jag brukar visserligen försvara riksdagens tredje största parti som alltid möts av kritik när de framför de åsikter som väljarna beslutat rösta på och därmed stödja. Som talman är han däremot något annat än partiets talesperson, han representerar Sverige som till 87 % tycker annorlunda än vad han gör. Detta borde han ha tagit i beaktande även om han inte gjorde sitt puckade uttalande i rollen som talman.

Tillbaka till den allt mörkare SD-kasernen Söder och fortsätt med dina märkliga uttalanden! I mars tror och hoppas jag att det visar sig att du gick alldeles för långt och att dina väljare inser hur korkad du och ditt partis huvudtes är. Samtidigt som väljarna och media borde engagera sig i er övriga politik och inse att den inte heller är gångbar! Eller finansierad för den delen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar