17 december 2013

Tack för utmärkt privat vård!

Med hälsobekymmer av skrämmande slag steg jag i morse in på min husläkarmottagning. En privatägd sådan!

Blev mycket trevligt bemött och fick en bra, empatisk, undersökning följt av en sjuktransport till det stora sjukhuset. Likaledes privatägt!

Under en hel massa undersökningar, av effektiv och trevlig personal trots en mer än full mottagning, så förundrades jag över hur bra vi har det i vårt land! Trots vad folk i allmänhet tycks tycka!

Jag betalade landstingstaxa, precis som på vilken annan, i det offentliga drivna, sjukvårdsinrättning som helst!

Jag skiter högaktningsfullt i om de båda inrättningar jag i dag drabbade som patient tjänar några kronor extra. Ni gjorde ett excellent jobb och jag är så imponerad!

Till sjuksköterskan Jill på akutmottagningen dit jag kom: Du är ett föredöme för ditt sjukhus och för dina kollegor! Tusen tack för ditt lugnande sätt när jag var en smula orolig! Att du tejpade lite extra på mig och som förklaring sa att detta var för att jag som man skulle begripa hur det känns att som tjej ”vaxa benen” gjorde att jag fick garva mitt i all nervositet! Jag lovar att ha tänkt ut en bra hämnd till nästa gång vi ses. Vilket jag hoppas att vi aldrig gör!

Åtminstone inte på en akutmottagning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar