19 december 2013

Fritidsresor dyrare än prisvärt?

Aftonbladet avslöjar att researrangören Fritidsresor, som tidigare haft stjärnskådisen Mads Mikkelsen i sina reklamfilmer, nu har anlitat en ny världsstjärna.

Rod Stewart kommer att begå premiär i huvudrollen som dragplåster för att locka semestersugna nordbor.
69-årige ”Roddan” lär knappast locka en ny, yngre, publik. Förmodligen inte så värst många ur äldre årgångar heller.

Lottie Knutsson, företagets kommunikationsdirektör, är dock strålande glad över värvningen men konstaterar att reklamfilmen är den dyraste Fritidsresor har bekostat!

Branschrykten påstår t o m att filmen är den dyraste svenska reklamkampanjen som överhuvudtaget gjorts de senaste åren!

Nu vet jag inte hur andra åskådare av reklam tänker men själv väljer jag inte vem jag handlar av baserat på vem som gör reklam för företaget! 
Däremot kanske jag blir ressugen av just denna reklamfilm som är inspelad på en strand i Malibu, dit ”Fritte” f ö inte har charterresor. 

Blir jag ressugen gör jag dock noggranna jämförelser mellan de olika alternativ som står till buds. Att en researrangör väljer det dyrast möjliga alternativet gör det ganska troligt att jag själv väljer ett mer prisvärt alternativ!

Det enda vi ju med absolut säkerhet kan säga är att en framtida resa med Fritidsresor kommer att bli ofantligt mycket dyrare än vad den skulle ha kunnat vara! Kostnaden för den dyraste reklamfilmen någonsin måste ju sopas hem någonstans ifrån och det är ju, som alltid, vi kunder som får stå för notan!

Att resa med ”blåskjortorna” blir nog helt enkelt för dyrt då resorna troligtvis kommer att kosta ”skjortan”!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar