För alla oss som är med i allsköns kundklubbar har
mejlerbjudandena stått som spön i backen. Det ena mer förmånligt än det andra.
Jag har gjort några finfina klipp men har en smula ångest
över att jag gjort dessa via näthandel och inte i en fysisk butik. Jag tänker
att städernas centrum inom några år riskerar att vara nedsläckta och stängda,
om inte omgjorda till bostadsområden?
Kanske kommer vi ha en tillvaro där livsmedelsbutiker finns
kvar men där övrig shopping sker via en dator eller liknande.
Jag tror nämligen att livsmedelsaffärerna kommer att
överleva ett tag till. Åtminstone är jag så funtad att jag vill välja mitt
köttfärspaket eller förpackningar med smörgåspålägg genom att först okulärt
besiktiga dessa. En hemlevererad matkasse kommer aldrig över min tröskel.
I
alla fall så länge som alternativet att själv handla i en riktig butik finns!
Men som sagt; På nätet har jag gjort rejäla kap denna helg:
En apotekskedja jag använder mig av sålde till ”nätpris” en
produkt för 25 kronor. På det fysiska butiksapoteket betingade
samma vara i helgen ordinarie pris, 109 kronor. Är man då intresserad av att
driva butiker som ansvarig för en apotekskedja?
Den stora klädkedjan resonerar på liknande sätt. För inga
pengar alls, i jämförelse med i butik, kunde jag köpa ett antal klädesplagg.
Jag undrar i mitt inte fullt så stilla sinne om kedjans franchisetagare är
nöjda?
Omvänt; Det finns också erbjudanden som verkligen inte
finns!
Researrangören TUI, f.d. Fritidsresor, skickade i dag söndag
ut ett mejl som landade i min mejlbox kl 10.49. Där erbjuds jag finfina
rabatter om jag bara bokar resan senast i går lördag kl 12.00! Häpp! Eller
snarare: MÄH? Extrapriserna är inte sanslösa! De är chanslösa!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar