20 september 2013

Om arbetsmarknadsministern och hennes bakgrund!

Nej, jag är inte en okritisk borgerlig väljare!

Därför blev jag en smula förvånad när Statsministern utsåg Elisabeth Svantesson (M) till ny arbetsmarknadsminister häromdagen.

Med en bakgrund inom Livets Ord, med tidigare åsikter mot kvinnors allmänna rätt till abort, som en av huvudtalarna vid ett ”Jesus-möte” i Kungsträdgården för ett par år sedan och med tidigare åsikter mot samkönade äktenskap så känns inte ”Bettan” som ett optimalt val!

Nu har därför moderaternas hbt-förbund, Öppna Moderater, bjudit in henne så att hon får en chans att förklara sig!

Elisabeth lär, enligt SvD, redan ha tackat ja till ett möte och det hedrar henne!

Fredrik Saweståhl, ordförande i Öppna Moderater, tycker visserligen att de senaste dagarnas debatt kring Svantessons bakgrund varit ”bisarr” men det är en åsikt som får stå för honom!

Jag ser fram att få veta mer om den nya ministern!

Återstår att se om hon brister ut i tungomålstalande!

4 kommentarer:

  1. Tvittervänstern hatar henne och ditt inlägg är på gränsen. Var är tolerans mot oliktänkande. Det är så rasistiskt och fascistiska attacker på alla som inte rak över är tveksam till vissa saker. Men vänstern får ha vilka idiotiska åsikter. Fy sjutton vad kulturmarxisterna har påverkat svensk media idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför mitt inlägg skulle vara "på gränsen" har jag svårt att förstå. Jag tycker det är bra att Svantesson får möjlighet att utveckla sitt tyckande. Förhoppningsvis kommer jag, och andra, finna hennes förklaringar godtagbara. I annat fall ska jag skriva nya, ännu mer "på gränsen"-liknande, inlägg. Om hon haft de åsikter hon haft så är det intressant att höra varför hon i dag finner sig i en helt annan ståndpunkt!

      Radera
  2. Läs Malin Siwe!
    http://www.expressen.se/ledare/malin-siwe/gilla-olika---pa-riktigt/

    SvaraRadera
  3. Jag vill då inte veta mer om den nya ministern och jag är inte förvånad över statsministerns i mitt tycke bakåtsträvande val.

    SvaraRadera