13 mars 2013

Wallström drar en nitlott?

När Postkodlotteriet introducerades i Sverige var jag, under en period, med i detsamma.

När det senare visade sig att VD, Niclas Kjellström-Matseke, lyckats bli mångmiljonär på sitt arbete beslöt jag mig att lämna "pyramidspelet". Att de organisationer som jag utlovades sponsra genom mitt deltagande bara fick ca en fjärdedel av mina lottpengar var också en bidragande orsak.

I dag avslöjar Aftonbladet att Margot Wallström ger sig in i spelbranschen för att bli "mångfaldsdirektör" vid Postkodlotteriet.

Det förvånar mig en smula att begåvade Margot på detta sätt säljer sin själ.

Eftersom hon knappast lär kamma hem småpengar i lön så är det troligt att lotteriets förmånstagare framöver får en allt mindre del av det som från början lät hedervärt!

Som borgerlig sympatisör är dagen dock en glädjens dag! Margot hade möjligen kunnat vara den person som lyckats få ordning på de trasiga sossarna.

I stället för att välja den utmaningen kastar hon sig in i en tombola och vi andra, som fasat för en politisk återkomst av Wallström, kan konstatera att vi dragit vinstlotten!

1 kommentar:

  1. Min uppfattning är ungefär samma som din. Att det verkar vara något av ett slöseri med hennes potential att bli "administrationsbyråkrat". Även om titeln och uppdragsformalia innehåller massa behjärtansvärda ambitioner. Ungefär som att hon tar vad som helst, bara hon slipper bråka med partikamrater. Det här verkar annars för mig mest vara en typ av befattning som går till avdankade föredettingar.

    Och hon är ju egentligen inte ensam. Jag tänker framförallt på Per Nuder, men det finns ju flera. Nästan så att man på allvar börjar undra varför.

    SvaraRadera