23 mars 2013

Jonas Kaufmann - Ich liebe dich!

Tack SVT för en oförglömlig lördagskväll!

Med veckoslut vanligtvis till största delen fyllda av allsköns vidriga, patetiska, skogstokigt flamsiga och småbarnsinriktade lekprogram så bjöd SVT2 i kväll på en fantastisk operaföreställning från Covent Garden.
Puccinis ”Tosca” var fantastisk!

Bryn Terfel, min favoritsångare alla kategorier må förlåta men i kväll förbisåg jag dig trots att du gjorde en fantastisk tolkning av den vidriga karaktären Scarpia.
Jonas Kaufmann gjorde min kväll!

I mitt, eventuellt, nästa liv lovar jag att inte skrota sången så tidigt som jag gjorde i detta liv!
Kaufmann, som Cavaradossi, är inte bara onödigt snygg. Han sjunger som en Gud!

Kvällens föreställning visade oss också Angela Gheorghiu i huvudrollen som Tosca och hon gjorde det med bravur!
Men Jonas; Vilken jävla stjärnsångare du är!

Tack SVT för en skön kväll i TV-soffan! Fortsätt så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar