11 mars 2013

Findus konsumentflörtar med inbjudan

I stora annonser i tidningar och på webben blir vi i dagarna inbjudna att hälsa på hos Findus i Bjuv.

Företaget låter köksansvariga berätta förtroligt för oss att de minsann har ordning och reda i lasagneugnarna!

Om Findus hade legat lågt så hade jag tyckt att detta varit ett hyfsat drag och möjligheten att jag skulle förtränga hästgrytorna hade varit större än vad som nu blir fallet.

Findus har haft ett antal veckor på sig att skrubba lokalerna med Klorin och självklart är allt tipp-topp när eventuella besökare tittar förbi.

Att jag just skrev Klorin får mig att minnas att just Findus i Bjuv för bara några månader sedan åstadkom en fiskdöd, modell värre, i Vegeå utanför den skånska fabriken.

Dessutom var, om jag förstått saken rätt, inte lasagnen tillverkad i Sverige utan i Frankrike!

Risken med det nu pågående annonsflörteriet är att vi blir många som funderar på vilka de, ännu okända, gravade hundarna är i den fortsatta hästkalopsen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar