9 mars 2013

Mello blir en rysare!

Dags för Mello-final! Vad kul, och fasansfullt, det ska bli!

I goda vänners lag, med god mat och dryck, laddar jag upp.

Hur det ska gå är i år otroligt svårtippat. Men jag håller en liten slant på rock-Ralf ”Buuuuuuurn” Gyllenhammar. Jag tror att tonåringarnas röster kommer att bli alltför utspridda för att kunna generera vinst till någon av småpojkarna och skrevtagarna!

Vad Carola och La Camilla har i Friends Arena att göra är däremot svårförståligt.

Ja, ja, ja, jag vet att många avgudar korsfarar-Carola men jag finner det ganska märkligt att hon tror att magstöd och vibrato i sången bäst framkallas medelst hastiga rörelser upp och ned i käkleden. För det är faktiskt så hon sjunger.

Och La Camilla? Ursäkta men vad har ”jag-sitter-på-en-stol-och-mimar-i-otakt” att göra på schlagerfinalen och vilken är hennes storhet? Nej, jag går bet på det!

Ser trots allt fram emot en spännande kväll med kul underhållning. Må bäste man eller bästa, ensamma, kvinna vinna spektaklet.

1 kommentar:

  1. Förstår inte heller varför korsfararfittan Carolas jubileum måste tvingas på mig just i kväll. Däremot ser jag fram emot en cover på Army of Lovers "Crusified".
    La Camilla får komma som tröst på såren ... Det var ju dessutom Christer Björkman som ställt ultimatum. Ingen La Camilla, inget deltagande av Army of Lovers i "mellon". Undrar däremot vad du har emot den stackars kvinnan? Hon försöker ju resa sig från missbruk och hemlöshet.
    Hur som helst - spännande ska det bli. Ser också fram emot spektaklet i gott sällskap.

    SvaraRadera