3 januari 2011

Befria facken från a-kassan!

A-kassorna har svårt att locka tillbaka de medlemmar som flytt. Inte ens den avgiftssänkning som nu flera a-kassor genomför väntas ge resultat.
Det är dags att införa obligatorisk arbetslöshetsförsäkring. Och det är dags att, om inte helt befria fackförbunden från a-kassorna, så åtminstone skapa ett alternativ dit de som valt att stå utanför facket kan vända sig!
Jag erkänner: Som icke fackansluten så kan jag inte hjälpa det men för varje inbetalning jag gör till min a-kassa så gnager oron för att mina slantar riskerar att användas till annat än avsett.
JA, jag vet att många fackförbund anser sig vara opolitiska och jag vet att de allra flesta a-kassorna bestämt dementerar det jag oroar mig för. Men det hjälper liksom inte!
Skapa ett fristående alternativ till fackföreningarnas a-kassor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar