18 januari 2011

70-plussare visionslös S-förnyare!

Anna-Greta Leijon har bossat över Stockholmssossarnas valanalysgrupp och i dag redovisar hon sitt och gruppens resultat på DN Debatt.
Det är ett, i mina ögon, ganska uddlöst dokument och helt utan stora nya visioner.
Jag förvånas över att ansvaret för gruppen vilat på en politiker som varit med i hetluften i mer än 45 år! En snabb koll på de övriga i gruppen ger vid handen att genomsnittsåldern varit över 40 år samt att den yngsta deltagaren fyllt 26.
Jag trodde möjligen att syftet med arbetet inte bara skulle vara att tala om vad som gick snett utan också en presentation av ett antal skarpa förslag till förändringar.
Det hade varit kaxigare om partiets valanalysgrupp letts av en riktigt ung uppkomling med skarpa idéer om hur krisen ska lösas. Då hade jag och andra borgerliga väljare säkert börjat vässa på motargumenten.
Nu blev det, för min del, bara en gäspning med förhoppning om att respiratorn någon gång ska blåsa liv i den alltmer borttynande oppositionen. Jag borde vara glad men samtidigt kan jag stundtals sakna en vass motståndare som triggar i gång debatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar