10 juli 2017

Nästa gång larmet går kan bli förödande!

När flyglarmet ljuder ska alla stänga fönster, dörrar och ventilation samt lyssna på radions SR P4.

Det tror jag att en stor del av oss innerst inne vet. Ändå uppträdde vi som en kollektiv flock idioter!

Jag skriver ”vi” för jag var sannerligen en av alla irrationella töntar som i går kväll fick en tankeställare!

När larmet ljöd for jag upp ur soffan och ut på balkongen. På alla balkonger i området strömmade de boende ut och vi tittade alla upp mot himlen. Kanske efter ryska krigsflyg, möjligtvis efter stora gasmoln eller, allra troligast, efter en armada marsianer i flygande tefat!

Falsklarmet var ofattbart och oacceptabelt klantigt. Ännu klantigare var det att signalen ”faran över” aldrig blåstes! Klantigast och mest blåsta; Det var vi på balkongerna!

Nästa gång larmet går kan det vara allvar!

Jag hoppas att jag, och mina trevliga grannar, då har mer vett i skallen än att utmana ödet och fläka ut oss som måltavlor för vad det nu månde vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar