31 oktober 2015

Norwegian och UNICEF hjälper flyktingar!

Det finns säkert massor av anledningar att kritisera lågprisflygbolag. Själv har jag dock aldrig upplevt problem när jag rest med sådana. Däremot uppstår ofta allsköns strul när jag reser med andra, dyrare, flygbolag.

I dag läser jag på resesajten www.travelnews.se om Norwegian som på måndag flyger ett av sina plan till Jordaniens huvudstad Amman.

Flyget fylls, med benägen hjälp av UNICEF, av förnödenheter till syriska flyktingar, många barn, som befinner sig i Jordanien.

En av piloterna bakom spakarna är Chadi Hana och kabinchef är Rania Hido, båda med erfarenhet av flyktingtrauman.

Pilotens familj flydde Syrien på 1970-talet och kabinchefens familj lämnade ett Libanon i upplösning när hon själv var 2 år gammal.

Säga vad man vill; Björn Kjos, vd för Norwegian, må ha många penninglystna sidor men just nu är han en hjälte för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar