4 augusti 2017

Anders Borg, moraltanter och en blåst SD-politiker!

Anders Borg har varit på kalas. Det gick sådär.

Han kallade det motsatta könet för både det ena och det andra. Han klämde folk av samma kön som han själv i skrevet. Han blev aspackad. Han skällde ut folk för att han inte fick ligga där han själv önskade. Han lär ha blottat sig.

Han vaknade med värsta ”Ågren” dagen efter och tänkte att han hade haft en blackout.

Han bad om ursäkt till allt och alla för sitt sunkiga beteende. Även offentligt!

Ändå är det ett antal människor som i dag gör sig ännu mer korkade än Anders Borg!
Britta Svensson, Expressen, undrar varför inte Anders Borg blivit polisanmäld?

Leonidas Aretakis, DN, säger att händelsen med Borg ”blottar ett hyckleri” och Elisabeth Massi Fritz, advokat, säger till Aftonbladet att Borg borde anmäla sig själv. Och så där håller det på!

När jag senast passerade säkerhetskontrollen på Arlanda så pep det om mig. Det piper alltid om mig när jag ska passera säkerhetskontroller. En ung vakt tog sig an mig och bl.a. bjöd han på ett praktfullt skrevgrepp! Jag tänkte: ”Herrejävlar, vad är det som händer?” Men det sa jag inte! Jag nöjde mig med att finna mig själv både ”glad”, ”tacksam” samt en smula ”kåt" och hade inte en tanke på polisanmälan!

Jag har haft ett par fyllor som gått för långt och där också jag, eftermiddagen dagen efter, vaknat med ”Ågren” modell värre än värst.

Jag har skällt ut folk i mina dagar och ibland har jag nog tagit i en smula för mycket.

Jag har nog, i alla fall vad jag minns, aldrig blottat mig men ett och annat skrev har jag absolut greppat!

Vad jag vill ha sagt är att de flesta av oss, även de som i dag moraliserar över Borgs beteende, har begått dumheter utan att behöva be offentligt om ursäkt eller polisanmälas.

Vad begär moraltanterna, av alla kön, att Borg ska göra och är de, moraltanterna alltså, helt befriade från all synd genom hela sina liv? Nej, det har jag svårt att tro!

Anders Borg har gjort vad han gjort och han ber, ödmjukast och fylld av skam, om ursäkt.

En som, till skillnad från Anders Borg, däremot borde polisanmälas är riksdagsledamoten Robert Stenkvist (SD), som twittrande kommenterade Borgs uppträdande med: ”Det Borg gjorde på Husarö är väl vad precis alla sysslar med i Pridefestivalen? Eller?”

Stenkvist är precis lika obegåvad som många av hans partikamrater. Hans twittrande är inte bara korkat och fördomsfullt. Det är en skam för Sveriges riksdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar