12 augusti 2016

Om De Niro och taxiförare i Sarajevo

I dag öppnar en av mina absoluta favoritskådespelare, Robert De Niro, filmfestivalen i Sarajevo.

Läser i media att som en tribut till hedersgästen så har de bosniska taxichaufförerna under de senaste dagarna haft en bild av De Niro på sina bilar.

De Niro är ju mer än världsberömd för sin huvudroll, en mer än trasigt skrämmande figur, i den fantastiska filmen ”Taxi Driver.”

Inte vet jag om de bosniska taxichaffisarna får fler kunder av att ha De Niro på sina bilar. Tvärtom skulle jag tro!

Inte känner jag mig tryggare av att Hasib Losic från Sarajevo Taxi Association berättar att ”många av våra kollegor blev taxichaufförer efter att ha pensionerat sig från den bosniska armén.”

Påminn mig om att aldrig åka taxi i Bosnien tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar