20 augusti 2016

Expressen är ute på grunt vatten!

Jag besöker av och till vackra Mariefred i Sörmland.

Ibland köper jag ett exemplar av Expressen.

Jag är badkruka!

Där har ni grundförutsättningarna!

Under stora delar av sommaren, i stort sett alla dagar, har tidningen Expressen påstått att det är 23 grader i badvattnet vid Mariefreds camping.

Tro mig; Det har ALDRIG varit 23 grader i Mälarens vatten vid Mariefred denna sommar!

I dag påstår Expressen fortsatt att det är 23 grader i vattnet. Jag kan försäkra alla läsare av denna blogg att temperaturen var exakt, och jag menar verkligen exakt, 15,7 grader i vattnet, ca 2 km från Mariefreds camping.

Expressen hänvisar sina temperaturangivelser till sajten Wighs news.

Wighs news hämtar uppenbarligen badvattentemperaturer från en termometer liggandes på ett extremt varmt ställe och Expressen köper informationen rakt av!

Varför ska jag tro på någon av uppgiftslämnarna och vilken signal sänder den felaktiga infon om källornas seriositet i andra sammanhang?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar