18 februari 2014

Om pepparkakor och försvunnen snällhet!

Det sägs att man blir snäll av att äta pepparkakor!

Tvivel kring detta påstående torde under en längre tid ha rått i ett litet samhälle i Västerbotten trots att det där finns ett företag som kallar sig ”världens snällaste!”

När förre ägaren Lennart Öhberg, vid Nyåkers pepparkakor, blev sjuk och senare avled utbröt en arvstvist mellan dennes hustru och sonen om företagets väl och ve.

Nu har förlikning skett och sonen, Christoffer Öhberg, är VD. Vad förlikningen innebär är inte känt men jag drar i alla fall en liten lättnadens suck!

Jag brukar förvisso inte ägna mig åt PR på min blogg men när favorit-pepparkakan, alla kategorier, är i farozonen p.g.a. en familjetvist då kan jag inte låta bli att oroas.

Skönt att förlikning har skett!

Dock tycker jag att det är ett bekymmer att Christoffer i en intervju ifjol, till Folkbladet, sa att han inte ville ”bråka med sin f.d. mamma.”

Om man kallar sin mor för f.d. så hjälper nog inte ens ett extremt stort intag av pepparkakor! Då har snällheten för länge sedan lämnat både familj och företag!

Kanske är det dags för mig att börja leta efter en pepparkaka av annat märke som jag finner lika god som de nu, mentalt, söndersmulade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar